Wikinvest Wire

Hummers! In Venezuela!

Thursday, March 01, 2007

So I stopped at Costco on the way home to pick up a few odds and ends. I used my final paycheck to buy a big screen TV, an iPod, and this cool little thing that clips onto your ear and makes people think that you're important.

Just kidding.

I did stop at Costco, but about the most exciting thing that wound up in my cart was oatmeal and balsamic vinegar (not to be consumed together).

Translation Please

Now, what follows is no joke.

I don't know what to make of it but nothing you'll hear from me in the rest of this post is being written tongue-in-cheek.

There's been a lot of traffic in the last couple days looking at the original Hummer story (now fifteen months old) from this website and earlier today, this email arrived (I hope Enrique doesn't mind):

Hi,

Did u know that a private Channel in VENEZUELA (RCTV Channel 2 - public television ), a "journalist" (I'm not sure to call her that way.. well..) use the Hummer's pix to gave a FALSE NEWS IN MY COUNTRY ?? (VENEZUELA).. i'M SURE.. WITHOUT YOUR PERMISSION, THEY "changed" the pics.. sayin' that's the H2 are in a Military queters in my country??.. put one thing here.. another there.. etc.. If you wanna see it.. look here.. http://www.aporrea.org/oposicion/n91279.html

A free translation of the text in the web site, as follow :

"In a RCTV's program today, "la Bicha" (the reporter "nickname"...) at last losted the credibility and trust that the said they got.. they make like a "true" a montage, bad done, where they say that the are showing a rows of hommer outside "Fuerte Tiuna""
Can any Spanish speakers out there translate some portion of this video and post it in the comments section?


The picture above is one of the original Hummer photos and the video clip goes on for a total of about seven minutes and there are more Hummer photos shown from a scrapbook.

Really bizarre.

I'm dying to know what they're saying.

7 comments:

Eduardo Parra Istúriz said...

First, you can hear Mario Silva, conducer of La Hojilla, a progovernment TV program., telling that Berenice Gómez did a very big fake and lost her credibility.
After ir, you see Berenice Gómez “La Bicha” (The bug). I'll try to transalate it:

“Let's close the program with a golden button: look this that someone sent me by email to labicha@rctv.net. Show us the image: Everyone of you can recognize this place: this is ¡Fuerte Tiuna! (headquarters of the venezuelan army) which has becomed an very strange parking place. Wow, long life to beauty revolution! (President Chávez uses to call the venezuelan revolution as “beauty revolution”) All these big, big, big, trucks are overthere, parked in Fuerte Tiuna, and these doesn't seem to be for military uses, because of the variated colors they have. Now, i wonder: Is this the socialism of the XXI Century? I don't know... why if the president told that if revolution must not buy these trucks, there are so many? Well, a question that we make ourselves, and the venezuelan people does... why they bought these hummers?”

After it, she says goodbye.

The next person, which seems to be very tired, is another opposition's “journalist” who attacks everyday the government. After it, you can see again Mnario Silva, with some members of his team, telling about the real procedence of the pictures: this blog! So, Mario Silva wonders if “La Bicha” will retract or if she es capable of making a public withdrawal...

I hope I cleared some of your doubts...

I apologize about my poor english...

Tim said...

Thanks very much Eduardo.

Tim said...

I came across this($) in last week's issue of The Economist. According to the email from Enrique, RCTV is the TV station involved.

Freedom to agree
Feb 22nd 2007 | CARACAS

Silencing dissenting views little by little

SINCE he took office in 1999 Hugo Chávez, Venezuela's leftist president, has steadily centralised power in his own hands. But his officials have always been able to counter accusations that he is an autocrat by pointing to a pugnacious and largely free opposition media. That argument looks increasingly threadbare.

Shortly after winning a presidential election in December with 63% of the vote, Mr Chávez announced that he would not renew the licence of one of the country's oldest broadcasters, Radio Caracas Televisión (RCTV), when this expires on May 27th. The owner of RCTV, Marcel Granier, is an outspoken critic of Mr Chávez. The decision appeared to be “a form of censorship [and] a warning to others”, in the view of José Miguel Insulza, a Chilean Socialist who is secretary-general of the Organisation of American States. The opposition press faces increasing harassment. But government-owned media are multiplying.

The government accuses RCTV of breaking broadcasting laws, of discriminating against Mr Chávez's supporters and even of conspiring against the state. Yet it has made no effort to air its case in the courts. The broadcasting regulator, Conatel, has remained silent on the issue. Its director, Alvin Lezama, was sacked not long after the RCTV decision was announced, and the body merged into a new telecommunications ministry.

Tal Cual, an evening paper whose editor, Teodoro Petkoff, snipes at the government from the centre-left, was this month fined for a humorous editorial addressed to the president's nine year-old daughter, Rosinés. Mr Chávez frequently refers to her in public. He ordered that the country's coat-of-arms be changed after she said the white horse on it was “looking backwards”. Laureano Márquez, a humorist, suggested in Tal Cual that Rosinés might ask a few other favours: “that he not get so cross with those of us who don't think like him”, for instance. He and the paper were prosecuted for violating the child's “honour, reputation [and] private life”.

Venezuela's four privately owned national TV channels showed bias in their coverage of the country's bitter political conflict of 2001-04. They supported a coup attempt that briefly ousted the president in 2002, and notoriously failed to cover demonstrations calling for his return. Mr Chávez has frequently threatened them with drastic measures “even though they'll call me a tyrant”. His government has approved vaguely worded and potentially repressive media legislation, apparently to encourage self-censorship.

Two of the four took the hint. Venevisión, which is controlled by Gustavo Cisneros, a prominent Venezuelan businessman, and Televen (always the mildest) scrapped programmes run by opposition journalists and toned down their news coverage. These channels' licences may, it seems, be renewed. The fourth—Globovisión, a 24-hour news channel—is newer and its licence is not yet up for renewal. The result is that “as from June, Globovisión will be the only TV signal broadcast out of Caracas that is not pro-Chávez,” says Andrés Cañizales, a media critic. And Globovisión already complains of constant official harassment.

Meanwhile, the government has vastly expanded its own media holdings. It runs three national TV channels, as well as Telesur, an international news channel set up by Mr Chávez as an answer to CNN. It recently bought CMT, a small Caracas channel, to broadcast Telesur at home. It has pumped money and other resources into “alternative” and “community” media, most of which are dependent on the state and are unlikely to adopt a critical stance.

Mr Chávez this month relaunched his weekly “Hello President” programme as a 90-minute nightly radio show, with a TV version once a week. Promising “exclusives” in every edition, he used the first to announce a new decree against “hoarders and speculators” with six-year jail terms for offenders. He also regularly obliges all TV and radio stations to broadcast his rambling speeches live.

Programming on state media is heavily slanted in favour of the government. Dissident voices, even from within the chavista camp, are mostly excluded. A study by the Global Media Observatory, a Venezuelan NGO of leftist inspiration, found coverage of December's election by the main government channel, VTV, to be even less balanced than that of RCTV. On several occasions, the study noted, VTV even suspended its news programmes in order to carry live coverage of government events, “especially the inauguration of public works”.

Responsibility for regulating the media now lies with Jesse Chacón, the telecommunications minister. A former army officer, he took part in a bloody coup attempt against a democratic government in 1992. (Mr Chávez led another coup attempt in the same year.) He says that the government will use RCTV's slot for a “public service” channel. The opposition is sceptical, pointing out that it has failed to do this with any of its other channels. After May 27th, it will be up to the government to prove them wrong.

Gabo said...

hahaahahha!!! It is unbelievable!! I thought you will never know about it... but now, you saw the video, saw the pics and the montage... you know what is sad? Some people against Chavez (our president) believed those photos were real... :S Too bad, isnt it?

Anonymous said...

Yes, it's that same RCTV.
The government won't renew its broadcasting concession; the video of the image manipulation is just one of the many ethic and law violations of that channel (and that isn't just a new thing with this government, even previously RCTV was (in)famous for its law transgression.
A very choking thing that channel did was asking, in direct at TV, a young girl (not even a teenager) if she knew what zoophilia mean.
Constant transgression of law on protection of children and on alcohol ads regulations, and the like.
And manipulations and plain lies presented as "information".
That explains why there is no will to renew their right to aircast using the public radiowaves spectrum.

About the montage using your pictures; it was so naive and crude; anyone knowing a bit Fuerte Tiuna would see immediately that no entrance to the fort looks like your pictures; also the photoshop work put the "Fuerte Tiuna" panel too low, it is supposed to be the entry to a military compound, it couldn't be so low, trucks and tanks should be able to pass.

And yes, some completly out-of-reality opposition people claim that the photoshope picture is the real one, and that it is the one from your blog that is a fake one; that you are a chavista agent that plotted, 2 years ago, creating a fake picture to make "La bicha" look bad.
(yes, some people are actually so deeply in denial)

"La Hojilla" ("the razor blade") is a TV program, aired each week day monday to friday, that specializes in debunking lies from opposition media (mainly RCTV and Globovision); they are quite good at it.

The Chavista killer said...

So what, this is war!!!!!, oh poor pussys you are complaining about a little montage that somebody did to decrease the popularity of a very stupid president... oh by the way, when this chavistas de mierda (that means shitty chavistas jeje) started shooting against people on a march, what happened to them,,, oh right they became, majors, and congressmen ummm yeah... keep complaining, you will die sons of bitches.....

My apologies to the owner of the blog, sorry you got caught in the middle of this. have a nice one/

bathmate said...

Happy new year.
nice link i like it so much. this link is very useful to every body. very nice posting

Bathmate

  © Blogger template Newspaper by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP